Systemstöd

Här finns information gällande Procapita och Lifecare Utförare. Avsnittet är under uppbyggnad och mer information kommer framöver. En del manualer gällande dokumentation hittar du för närvarande under sidan för MAS/MAR.

Ny inloggning till Procapita från juni 2024

Sedan början av juni 2024 har vi gått över till en ny inloggningsmetod för Procapita. Det nya sättet är säkrare då det kräver inloggning med e-legitimation och för många användare fungerar det nya sättet snabbare och bättre då det inte längre kräver installation av Access Client som många användare hade problem med tidigare. Det nya sättet löser även problemet med att meddelandefunktionen till Lifecare slutade fungera vid en uppdatering av systemen i slutet av maj.

Vi är dock medvetna om att det även finns en del nackdelar med det nya sättet och att det inte är en helt optimal lösning. Framförallt har de största problemen under de fösta driftveckorna varit att många användare fastnat vid inloggningen och andra har haft problem med att man ofta blivit utkastad från Procapita.

Har du problem att logga in så kan du kontakta supporten på 0176-71762 eller via e-post på procapitasupport@norrtalje.se.

Driftinfo och åtgärdade fel

Felet med att man ofta blivit utkastad från Procapita skall vara löst 2024-06-20, kontakta supporten om problemet kvarstår.

Felet med att allt blev svart om man klickade på minimera ikonen i Procapita-fönstret är löst 2024-06-20. Fönstret minimeras nu och lägger sig i nedre vänstra hörnet där du kan klicka upp det igen.

Användare som fastnat vid inlogg kan nu själva testa att återställa sitt lösenord genom att följa sista avsnittet i guiden nedan. Notera att detta förutsätter att man känner till sitt lösenord till ”första steget”. Ofta har ni inom samma organisation samma lösenord här, så hör efter med dina kollegor eller närmsta chef.

 

Dokument och manualer

Senast uppdaterad 2024-06-20.

Ny inloggning till Procapita - Guide
Senast ändrad: 2024-06-20