Synpunkter och klagomål

Synpunkter eller klagomål – omsorgen samt allmänna frågor

Du kan lämna synpunkter eller klagomål på olika sätt. Välj det som passar dig bäst. Observera att vi inte kan ge återkoppling på individärenden via vår synpunktstjänst.

Kontaktvägar för synpunkter och klagomål på omsorgen

Använd följande e-tjänst hos kommunen för synpunkter och klagomål.

Starta e-tjänsten Synpunkter och klagomål

Du kan skriva ut blanketten för synpunkter och klagomål eller ta ett annat papper du själv har och skicka med post till:
Sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON)
Box 801, 761 28 Norrtälje

Det går även bra att lämna blanketten till oss på Rubingatan 2 i Norrtälje.
Vår reception är bemannad helgfria vardagar mellan 09.00-11.00.

Blankett Synpunkter och klagomål

Du kan nå oss på telefon 0176-713 00 helgfria vardagar mellan 08.00-16.30. Dag före röd dag stänger vi 13.00.

0176-713 00

Synpunkter eller klagomål – inom sjukvården

Om du har synpunkter eller klagomål på vården, till exempel bemötande, väntetider eller journalhantering, kan du kontakta Patientnämnden, en oberoende instans som stödjer dig i dialogen med vårdgivaren.

Kontaktvägar för synpunkter och klagomål på sjukvården

Så gör du för att lämna synpunkter eller klagomål hos Patientnämnden

Gå till Patientnämnden/Region Stockholm

Lämna synpunkter och klagomål genom att logga in via 1177 och klicka på rubriken Övriga tjänster och välj sedan Lämna synpunkter och klagomål.

Logga in på 1177

Har du inte tillgång till dator eller BankID ring Region Stockholms växel på 08-123 467 00

08-123 467 00

Kontakt

0176-713 00 registrator.sjukvardomsorg@norrtalje.se

Öppettider

Helgfria vardagar 08.00–16.30
Dag före röd dag 08.00–13.00

Receptionen är öppen mellan 09.00–11.00
övrig tid tar vi emot tidsbokade besök.

Senast ändrad: 2025-02-19

Hjälpte den här informationen dig?